zondag 20 oktober 2013

onverwacht vakantie!




Onverwacht een weekje vakantie in Drenthe! Ja wanneer je broer een goedkoop huisje heeft geregeld (5 euro via vakantieveiling) en je dan uitnodigt dan zeg je natuurlijk geen nee...
Wat is Drenthe toch prachtig!
Mijn moeder is er geboren en vroeger kwam ik als kind vaak in Drenthe, maar dat was in het noorden.
Nu kwamen we in een omgeving waar we nog nooit waren gewees', dus was er weer veel nieuws te zien.

In Orvelte waren we ooit midden in de winter geweest, we hebben er toen rondgelopen maar het was zo koud dat we snel bij een cafeetje binnen zijn gegaan om erwtensoep te eten.
Nu is het herfstvakantie: gezellig druk. Eerst drinken we een kopje lekkere cappuccino met een heerlijke warme wafel met vrienden die in de buurt ook met vakantie zijn.
Daarna nemen we de tijd om wat langer rond te kijken dan de vorige keer.







 
Wanneer je zo'n Drents dialect leest denk je weer aan je opa en oma
die dat ook spraken. 
 
 
 
 
Er is niet veel voor nodig om in Orvelte mooie plaatjes te maken: wat is dat mos prachtig!
 
 
 
 
 
      En mij maak je blij met die oude deuren: op elke vakantieplek zoek ik ze en ook hier heb ik    
 geluk.
       Op Pinterest heb ik ook een map gemaakt met "oude deuren" en daar zitten toch mooie plaatjes bij!

 
Wanneer we een eindje gaan wandelen begint onverwacht de zon te schijnen. Er ligt nog wat dauw op het weiland en zo met de zon er op lijkt het net of er sneeuw op ligt.
We genieten van het mooie weer, jammer dat dit al weer de laatste dag is.
We rijden nog wat rond en komen in Dwingelo en Ruinen. Langs mooie smalle weggetjes is het een feest om rond te rijden.
Af en toe stoppen om een kopje koffie te drinken of te lunchen maakt dat we een echt vakantiegevoel hebben.


 




 
 
 
Nu zijn we weer thuis en het is vandaag prachtig weer: even genieten door te fietsen en te wandelen.Wat zijn de herfstkleuren dan prachtig wanneer de zon schijnt! We zoeken in het bos naar een rode paddenstoel (die zijn zo mooi om te fotograferen) maar helaas..... nergens is er ook maar één te vinden.
En dat terwijl we op de Veluwe wonen!



Maar wat schetst onze verbazing: wanneer we thuiskomen blijkt er één in onze eigen tuin te staan!
Wat een verrassing en ook nog met een bewoner erbij.





 
Overal kom je ze tegen, zelfs in een oude schoen!






Ik ben benieuwd wat de kleinkinderen zullen zeggen als ze woensdag een paar dagen komen logeren.
Misschien hebben ze zich dan verstopt onder de bladeren, wie weet......
We zullen ze samen gaan zoeken en misschien willen ze dan wel bij ons in huis wonen: er staat al een tafel voor ze klaar.





14 opmerkingen:

  1. Wat leuk een onverwacht weekje vakantie.
    In mijn jeugd ben ik ook wel eens in Orvelte geweest...ik kan me nog de mooie boerderijen herinneren.
    Mooi is je foto met de oude deur..op pinterest vind je veel mooie plaatjes.
    Leuk de nieuwe bewoners in je tuin hihi.....

    Fijne Week,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Inge

      Dankzij jou heb ik al een aantal volgers, wat is dat leuk!
      Ik zou er zomaar aan verslaafd kunnen raken zoals sommigen al zeggen.
      Ik ben ook op Pinterest maar weet niet hoe ik die verwijzing moet maken. Bij sommigen zie ik zo'n letter P om dat aan te klikken.
      Wanneer ik op Pinterest bezig bent is het maar zo 12 uur dat brengt me geen goede nachtrust maar het is zo leuk!!

      fijne week
      Groet Trijnie

      Verwijderen
  2. Dat was wel een heel mooi bod van je broer, zowel bij de veiling als aan jullie. Daar zeg je geen nee tegen. Een hele tijd geleden was ik ook in die omgeving, het is er zó landelijk en zo mooi!

    Leuk dat je tuin volstaat met kleine kabouters, wat zullen de kleinkinderen dat gezellig vinden!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ingrid

      Ja dat was een leuke verrassing. We zijn elkaar (4 volwassenen en 2 kinderen) nog niet zat geworden want volgende week hebben we familie weekend. Fijn dat dit zo kan hè.
      Ik ben ook wel heel blij met dit "kleine" broertje, haha. Hij is n.l. 15 jaar jonger dan ik en heeft nog jonge kinderen.
      Wat heb jij trouwens veel volgers zeg!! Dat komt natuurlijk oom omdat je blog er zo mooi uitziet.

      Ook een fijne week (tis tenslotte pas maandag hè)

      groetjes Trijnie

      Verwijderen
  3. Wat een gezellig blog zie ik hier. Ik maak me straks even volger.
    Ja, Drenthe is heel mooi zo ook de dorpen Orvelte en Ruinen waar we ooit eens kampeerden.
    Wat een leuke bewoners wonen er in je tuin.
    Succes met je blog, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ingrid

      Wat leuk dat je mij wilt volgen, er zijn er al meer en het is zo leuk om te zien dat er steeds meer mensen bij komen!
      Ik heb even jouw naam aangeklikt maar kom dan op google plus en daar zie ik geen blog op.
      Ik weet nu niet of ik jouw blog bij mijn favorieten heb staan.
      heeft jouw blog een naam?

      Groet Trijnie

      Verwijderen
  4. Ik ben een aantal weken geleden nog naar een brocante markt geweest in Orvelte. Het is inderdaad prachtig daar.

    Leuk zeg die kleine bewoners in je tuin, je kleinkinderen zullen inderdaad opkijken.

    Groetjes, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo Marjonel

      Ik heb daar gelezen dat er eind november ook een markt is, lijkt me heel leuk maar het is vanaf de Veluwe toch wel ver weg dus dat wordt het niet!
      Ik volg jouw blog ook en zie daar ook zulke mooie foto's zonder tekst aan de rand. Hoe doe je dat? Mij lukt het niet, ben er lang mee bezig geweest maar via Blogger moet er een tekst bij en dat wil ik niet.

      groet Trijnie

      Verwijderen
  5. Wat heerlijk zo'n onverwachte vakantie.
    En Drenthe is prachtig! Jullie zijn ook in een mooi gebied geweest!
    En wat een verassing toe je thuis kwam met die mooie tuinbewoners!
    Maar als je ze in het echt wilt zien, ook de rode, moet je even op mijn blog kijken.
    Ik wens je mooie dagen met je kleinkinderen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Drenthe is zo mooi en heerlijk om te wonen en je was wel heel dicht bij mij in de buurt,
    ik zie een voor mij heel bekende kerktoren, de siepel genoemd:)
    En rode paddenstoelen staan hier heel veel in onze tuin, zo mooi!! Ik heb ze op mijn blog staan.
    Fijne dagen met je kleinkinderen, leuk!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Tjits.

      Wat zijn jouw echte paddenstoelen mooi! en dat zo maar in de tuin. Je boft, en dan hier op de Veluwe zie ik niks. Ze komen zo mooi over op een foto hè.
      Kun je mij vertellen hoe je de kleine foto's aan de zijkant op je blog zet? Via Blogger moet ik er tekst boven zetten en dat staat zo onnozel: een paar oude boeken op een foto en dan om te proberen er boven zetten: oude boeken!! Haha dat zagen jullie al!

      groet Trijnie

      Verwijderen
  7. Wat een bof dat je in het mooie Drenthe was, de natuur is er ook zo mooi.
    De paddenstoelen met bewoners zullen zeker de aandacht trekken hoor:)

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijk zo uitje ook ik zou daar geen nee op zeggen en wat een prachtige plaatjes wat zou je daar genoten hebben zeg ...nou geloof me de kleinkinderen gaan genieten van die prachtige paddenstoel en kabouters vind ze wel leukkkk ...wens je veel plezier een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen