maandag 11 november 2013

Een doodgewone maandagmorgen.


Een heerlijk zonnetje scheen vanmorgen bij ons.
En wat doe je dan..... klussen? Nee, ik dacht het toch niet!
We zijn lekker gaan fietsen, ja dat kan wanneer je allebei een" pensionada" bent!
Dat is zo heerlijk om zomaar zoiets te kunnen doen op een doodgewone maandagmorgen.....iedereen aan het werk en wij.....wij gaan op stap.
We wonen vlakbij het bos en de hei en komen daar wel vaker, maar we waren er nog nooit terwijl het zo rustig was.
Daarom zagen we onverwacht ineens 2 herten aan de linkerkant van het fietspad.


Dit zijn dus 2 herten en geen honden!!
 
Zoiets gebeurt niet vaak dus......stop! Ik moet m'n fototoestel hebben!
Hou jij mijn fiets even vast?
Dan gauw de fietstas open, fototas eruit, vlug....vlug...anders zijn ze weg!
Oh...dat sluitinkje wil niet zo snel.  Hèhè....gelukt.
Gauw het fototoestel op "on" en ja hoor net op tijd, ze rennen de weg al over.
En dan......dan zie je bij thuiskomst dat alles mislukt is vanwege een verkeerde instelling!
BALEN!!!


Even een klein heuveltje nemen.
 


 
 Om zo te kunnen fietsen is toch een feestje?



Onderweg zagen we veel plekken waar de wilde zwijnen hadden gewroet.
Ik had telkens het idee dat die net zoals de herten zouden oversteken, maar deze zou ik liever niet tegengekomen zijn!


 
Ooit zo'n paddenstoel gezien? Ik niet, dus dat word even googlelen (?) op internet.
Het zal niet om op te eten zijn want deze ziet er aardig giftig uit!


 
En bij thuiskomst kun je met een kopje koffie weer genieten van je eigen tuin!
We kunnen zeggen dat we 2 uur gefietst hebben (niet verder vertellen dat ik heel vaak moest stoppen om een foto te maken)

21 opmerkingen:

  1. Jullie hebben helemaal gelijk....geniet maar lekker van alle vrije tijd. Dat lijkt mij ook heerlijk, leven zonder de klok. Maar gelukkig ga ik ook altijd nog met plezier naar mijn werk. Ook al was de instelling nog niet helemaal goed, de herten zijn gelukkig nog wel zichtbaar.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakt toch mooie foto's, behalve de eerste dan, maar ach dat gebeurd bij iedereen wel eens.
    Groetjes, RW & SK

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me heerlijk om zo maar even op een maandagochtend lekker samen te gaan fietsen. Gelijk hebben jullie!
    Zo zie je maar weer: kom je dus ook zo maar twee herten tegen! Valt reuze mee, die foto-instelling, want ik herken ze wel hoor.
    En wat kun je gezellig schrijven, ik zie de beelden van dat rommelen in die fiets-tas gewoon voor me, haha! Zou me ook kunnen gebeuren...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fantastische fietstocht! Gezien de mooie foto's was het inderdaad een feestje. En de herten zijn toch goed te zien, hoor!
    Wat heerlijk toch dat je nu je eigen tijd kunt indelen en met mooi weer zo op de fiets kunt stappen.
    Ga er goed van genieten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n spontane fietstocht op een mooie, zonnige maandagochtend in de herfst.
    Ik zie de herten ook prima hoor, maar snap dat je baalt dat het toestel niet op de goede instelling stond.
    Het is echt een momentopname, je kunt ze nou eenmaal niet terugroepen om daar nog eens langs de kant van de weg te gaan staan.
    De andere foto's zijn ook prachtig!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's van een heerlijke fietstocht.....fijne week liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die doodgewone maandagmorgen is bijzonder geworden! Wat woon je in een prachtig gebied (beetje jaloers), jullie
    hebben helemaal gelijk om ervan te genieten. En ik zie echt wel dat het herten zijn hoor :-)!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zaaalig moet die fietstocht geweest zijn….zo mooi!!!! En dan die 2 hertjes …
    om eventjes weg te bij weg te dromen !
    Fijne week lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk dat je zo dicht bij de bossen woont! ik snap dat jullie genoten hebben zo op de maandagmorgen.
    Groetjes, Dorine Soberenstijlblog)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is nog eens een leuke Maandagmorgen...hier gaat het er anders aan toe hoor...hihi....
    Mooie foto's ook.
    Fijne Dag.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk om zo spontaan een fietstocht te kunnen maken. Ja, samen pensionada en.....oma worden lijken me mooie fases.
    Mooie foto's in het bos. En bij de eerste foto had ik de oorzaak aan het weer gekoppeld, een beetje mistig of heiig. En zien we op de laatste foto een stukje huis of een riante schuur?
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk zo'n mooie fietstocht in de natuur, geweldig om daar samen van te kunnen genieten.
    Prachtig die herten!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is een mooi begin van de week!!
    De eerste foto us misschuen niet zo duidelijk, de rest maakt veel goed!
    Fijne week!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Groot gelijk hoor om lekker te gaan fietsen! Wat goed dat je die hertjes op de foto hebt gekregen....heel bijzonder!
    Fijne avond!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lekker zo'n fietstocht op de maandag. Zo'n fietstocht is natuurlijk vele malen beter dan al die ritten die overige mensen naar hun werk moesten afleggen. Je hebt er mooie foto's van gemaakt!!

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto's ! Zalig zo een fietstocht op een maandagmorgen !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is dat boffen zeg, lekker fietsen en wij maar werken:)
    Je tochtje was heerlijk zo te zien, een mooie route en veel te fotograferen...dus afstappen:)
    Geniet nog even van die heerlijke dagen, ook in je tuin, dat is toch ook een feestje.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie herfstfoto's heb je gemaakt!
    De foto op mijn blog heeft inderdaad in Wonen Landelijke Stijl gestaan, de fotografe en ik hebben allebei foto's gemaakt.
    Als je ze naast elkaar legt zie je het verschil ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heerlijk zeg!! voaarla dat zonnetje:) wat een prachtige kleuren he?
    leuk herten gezien!
    nu maar hopen op nog een keer zo,n zonnetje

    groetjes, inge

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijke fietstocht hebben jullie gemaakt. Prachtige herfstfoto's!
    Fijne dag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dank voor je leuke reactie, die pop daar heb ik er 2 van een koppeltje…eens gekocht in
    een zaak waar ze teak meubelen verkochten heb ze al jaren…. maar vind ze mooi blijven,
    de zaak bestaat zelf ondertussen al niet meer !
    lieve groeten fijne week nog
    kathy

    BeantwoordenVerwijderen