zondag 24 november 2013

de boekenkast is bijna klaar!


 
Hieperdepiep  hoera...mijn wens is uitgekomen! De "bibliotheek" is bijna klaar: alleen nog een paar kastdeurtjes maken, wat snoeren wegwerken, het cd kastje afmaken en dan is het af!
En nu heb ik ook een heerlijke "werkplek" waar alles kan blijven staan. Ik hoef de laptop niet meer van de ene naar de andere plek te slepen, heel fijn!
Maar het heeft de man met de 2 rechterhanden wel wat pijn bezorgd: hij ging met de boor in zijn duim!! Zeer pijnlijk en ik was niet thuis toen het gebeurde, zal je altijd zien. Dus  met een vaartje naar de buurvrouw voor hulp. Ja, dat zal een groot litteken blijven als herinnering aan de boekenkast die zijn vrouw zo graag wilde. Ik voel me haast schuldig!
Vele van jullie zullen zeggen: al die rommeligheid om me heen...ik moet er niet aan denken!
Maar ik ben er heel blij mee, een huis zonder boeken is voor mij geen thuis. Vroeger, bij mij ouders, hadden we al boekenkasten vol boeken. Vooral mijn vader was een boekenwurm, dat heb ik wel van hem meegekregen. Wij hebben dat weer aan onze kinderen en nu ook de kleinkinderen doorgegeven: er zitten een aantal echte boekenwurmen tussen. Leuk!
Ook naast ons bed ligt altijd een stapeltje boeken: ik moet voor het slapen gaan , al is het maar 10 minuten, nog even lezen.

Bij de koffie pak ik vaak even een woon-of tuintijdschrift, heerlijk ontspannend.



 
Dit kastje staat ook in de boekenkast: het is het "kastje van Truus". In de laatjes liggen boekjes en kaarten  die door mijn, vorig jaar overleden vriendin, zijn gemaakt. Bij elke gelegenheid maakte ze wel iets om te geven of toe te sturen: kleine kunstwerkjes die het waard zijn om bewaard te worden.


 
Ik zag dat er al meer blogsters bezig waren met mos. Ik dus ook, origineel zijn we toch hè!
Een paar weken geleden zag ik bij de Potstal  bollen van mos hangen, prachtig!
Ik was direct enthousiast en ging op de terugweg naar huis materiaal halen om aan de gang te gaan.
Ik heb er 2 gemaakt en pas later realiseerde ik me dat ik niet wist waar ik ze moest hangen en ook dat het daar zo mooi leek omdat er daar 10 tallen hingen! Wat nu? Nou ja, dan ga je maar verder met een eucalyptuskrans en doet daar de bol op: ook mooi. Toen ik dat aan een paar vriendinnen vertelde had ik het over de tilapia die ik er in had gedaan. Dat zou wel heerlijk ruiken volgens hen....jaja, tilandsia natuurlijk, snap ik ook wel hoor!
Voor de andere had ik nog een plekje bij het raam maar zo mooi als bij de Potstal is het toch niet geworden.

 
Vorig jaar had ik ook zo'n eucalyptus deurhanger gemaakt. Die hing in de gang, maar de laatste tijd stonk het daar zo vies! Wat bleek: die deurhanger stonk zo! In het begin ruikt het altijd zo heerlijk maar nu moest het toch echt weg!
Dus heb ik  maar weer een nieuwe gemaakt: dat is ook zo gebeurt.

 
 
 
En dan nog even wat geknutsel met bolletjesmos. Ik hoefde er maar een paar en bij ons is een bloemenwinkel waar je ze per stuk voor 50 eurocent kunt kopen. Ideaal! Hoef je niet gelijk een heel kistje in te slaan.

12 opmerkingen:

  1. Allereerst moet je je huis inrichten op een manier waar jij je prettig bij voelt, in jullie geval dus met heel veel boeken. Als onze buurvrouw op vakantie is, doe ik voor haar de post en de planten en dan verbaas ik mij elke keer over de honderden boeken die zij heeft. Zij heeft een wand van drie meter lang van top tot teen gevuld en dan staan er nog stapels voor die ze er niet in kwijt kan. Hoewel ik er niet aan moet denken, vind ik het bij haar absoluut iets hebben.

    Mos is mooi materiaal, ik pas het ook graag toe. De mosballen had ik ook bij de Potstal zien hangen.

    Fijne avond. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig dat je man die kast maakte, met pijn en moeite:) maar je boekenkast is er!!
    Mijn man heeft ook altijd een toren boeken naast zijn bed..bij mij vaak een studieboek wat ik nog even inkijk..
    Mos is heerlijk om mee te werken, ik heb vanmiddag stiekem wat uit het bos meegenomen..er lag zoveel:)

    Ik wens je een mooie avond en ene lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst en vooral dank voor je super leuke reactie….ene…neen het zindelijk maken laat ik over aan de toekomstige eigenaars…hmhm…heb er nog 6 te koop..haha…. zou een leuk idee zijn…."woon-blog-puppy's" te koop ….haha….. Ze zijn zooooo schattig en Noahtje is een super goede mama ….
    Jouw boekenkast ik super mooi…ik hou zo van het steigerhout…wij hebben ook plannen met "iets" in steigerhout… vind het zo natuurlijk en sfeervol….
    ook het mos… is héél decoratief en héél natuurlijk ….wij zijn nog naar de ardennen op weekend geweest en je kon het daar gewoon oprapen bij manier van spreken….jouw laatste foto vind ik prachtig…. werk alweer aanstekelijk om aan te slag te gaan ….
    fijne zondagavond en leuke week
    lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super werkplek heb je gekregen! Leuk hoor, dat steigerhout. En wat Ingrid hierboven al zegt: je moet wonen op een manier die jij prettig vindt en waar je je goed bij voelt. We hoeven niet allemaal dezelfde soort inrichting te hebben toch? Ik heb ook aan weerszijden van de open haard kastenwanden met planken erboven. Momenteel staan er ook veel boeken in. Heb overigens wel het plan om ze naar de werkkamer van manlief te brengen. De mijne staat al vol, ha, ha! We gaan de open haard verbouwen omdat we graag een houtkachel willen en dan moet ook de schouw veranderen. Dus of de kastenwanden dan gehandhaafd blijven, is de vraag. Maar het is nogal een ingreep, dus ik zie er tegenop, en stel het steeds maar uit.
    Overigens ben ik benieuwd in welke plaats jij woont. Ik denk dat we erg dicht bij elkaar wonen, he?
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heeft je man een leuk model boekenkast gemaakt al heeft hij er dan een 'handtekening' aan over gehouden maar knap gedaan!
    Mooie herinnering dat je kaarten van je vriendin bewaard in een naar haar vernoemd kastje.
    En je decoraties met mos zijn ook mooi hoor. Ik ben er ook mee bezig geweest (ook uit het bos gehaald). O.a. Een krans die buiten hangt en daar zijn de vogels dol op. Dus ik maak er morgen maar web voederkrans van anders zit er straks geen mos meer op.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dat het gezellig uit ziet met al die boeken en heerlijk dat je niet meer hoeft te slepen met je laptop.
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een heerlijke werkplek gekregen, je lievelingsspullen lekker bij de hand!
    Mos is super materiaal, waar je heel simpel iets moois van kan maken en dat heb jij gedaan!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo'n werkplek van al je favoriete boeken om je heen! Hier ga je vast en zeker veel tijd doorbrengen!
    Je hebt ook leuke dingen met mos gedaan. De bolletjes in de kleine grijze potjes vind ik ook zo leuk. Eenvoudig maar sfeervol!
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is toch heerlijk als je van lezen houdt, om dan al je boeken zo mooi in een paar kasten te hebben staan.
    Vooral dat hele kleine kastje zal je heel dierbaar zijn.
    Leuk al dat mos in deze periode, ik hou van de kleur!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk toch, je eigen bibliotheek. Wij houden ook zo van boeken en onze kast puilt dus ook uit. Soms denk ik wel eens om al die boeken eruit te gooien en een mooie stylings-kast ervan te maken. Maar ja, het heeft ook wel wat gezelligs, boeken. Misschien wordt het een gulden middenweg: boeken met leuke items ernaast....Want sommige boeken kan ik echt niet wegdoen, zo'n indruk hebben ze op me gemaakt.
    Je hebt trouwens leuk gefreubelt met mos. Ziet er weer sfeervol uit!
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn zo'n boekenkast, daar kan je veel in kwijt dus voorlopig kan je vooruit! En het heeft ook wel wat hoor al die boeken zo ;-) Je decoraties met mos zijn erg mooi geworden!!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh in die wonen landelijke stijlen zou ik wel eens willen curieuzeneuzen (zoals wij dat hier zeggen)
    want ik ben mijn favoriet exemplaar kwijt ;-)

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen