maandag 27 januari 2014

Denken aan......




 
Deze maand is voor mij de maand van denken aan....
.....aan mijn vader die in deze week al weer 12 jaar geleden is overleden,
.....aan mijn moeder die deze week 4 jaar geleden overleed en
.....aan mijn vriendin die vorige week 2 jaar geleden is overleden.

Op een plank in de boekenkast heb ik een herinneringshoekje gemaakt met van ieder een foto.
Bij iedere foto ligt iets van hen wat bij ze past: bij  de foto van mijn vader ligt zijn stemvork (die gebruikte hij vroeger voor de klas bij het zingen) bij mijn moeder liggen de 2 vingerhoedjes die vroeger veel door haar werden gebruikt.

 
Bij de foto van mijn vriendin ligt een kaartje met een beschermengel er bij.
We kregen deze kaart van haar toen we met een stel vriendinnen haar hadden verrast met een uitje naar de kerstmarkt van Haarzuilens voor haar 60e verjaardag.

 
Troost is.......
Weten dat wie leefden in ons hart
nooit echt verdwenen zijn.
Zolang wij ze bij ons houden
in onze harten en gedachten,
zullen ze altijd bij ons blijven.
 
Ik gedenk ze allen met veel liefde en mooie herinneringen.
Ik ben een dankbaar mens dat ik dit kan!
 

20 opmerkingen:

  1. Januari is dan toch een moeilijke maand voor je, want het gemis van je dierbaren dat blijft
    en natuurlijk denk je in een maand als deze nog veel vaker aan ze.
    Heel mooi hoor dat herinneringshoekje en dat je met heel veel liefde aan ze terugdenkt.
    Sterkte Trijnie!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gezegd!
    ik heb ook veel dierbaren verloren.mijn moeder vorig jaar in maart 2013.
    ik sta ook regelmatig stil.
    fijne dag,

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte.Het blijft toch altijd moeilijk he. Het gemis blijft. altijd.
    Fijn dat je troost put uit je gedenkhoekje. Een heel mooi gebaar.
    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie post heb je gemaakt....moeilijk he je dierbare moeten missen....ik wens je heel veel sterkte lieverd......blijf herinneren.....vergeten doen we ze nooit.....liefs Ria ...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt gelukkig mooie herinneringen, tastbaar en in je hoofd. Sterkte!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi om zo te herinneren! Goed om een dankbaar mens te kunnen zijn! Sterkte ook tegelijkertijd.
      Groetjes Cora

      Verwijderen
  6. Dat zijn veel herinneringen deze maand zeg... Kan me voorstellen dat het zo een pittige maand voor he is! Mooi om te lezen dat je ook met dankbaarheid terug kan kijken!!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een moeilijke maand moet dit voor je zijn. Ik vind je herinneringshoekje heel bijzonder. Ik hoop dat je naast het verdriet ook kunt genieten van de mooie herinneringen. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, sterkte in deze moeilijke tijd!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi idee Trijnie dat herinneringshoekje wat je hebt gemaakt. Om er van je dierbare ook nog iets tastbaars bij te leggen. Zo'n label vind ik heel bijzonder.
    Sterkte en groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Trijnie,
    Wat een mooie gedenkpost voor je vader, je moeder en je vriendin... Mooi ook zo'n gedenkhoekje met foto's en een speciaal aandenken. Dit is wel pittig hoor, om in een maand drie mensen te gedenken... Sterkte meisje...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een 'warme ' post. Jammer genoeg is de aanleiding niet leuk. Maar gelukkig heb je het letterlijk en figuurlijk een plaatsje kunnen geven. Mooi om dat te doen met een persoonlijke herinnering erbij. Heel speciaal. Vergeten doen we zo nooit, hé...Ik heb mijn beide ouders en broer om te herdenken...ze blijven altijd een speciaal plekje in je hart houden.
    Sterkte!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie woorden! en sterkte.

    Lieve groet, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat moet dit een moeilijke maand voor je zijn. Heel veel sterkte en geniet van de mooie herinneringen. Maar dat gaat vast lukken met zo'n herinneringshoekje.

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik behalve 3 van mijn grootouders nog niemand heb hoeven verliezen .. Jij hebt een mooie manier gevonden om ze te gedenken, gewoon simpel maar zo liefdevol!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Trijnie,
    Hoewel het een verdrietig onderwerp is en als je zo leest ook wel apart is dat je vader en moeder in dezelfde week zijn overleden, hoewel er jaren tussen zitten, heb je een mooie en warme gedachtenis voor je ouders en vriendin neergezet.
    Een herinnering uit liefde met verdriet vermengd.
    Heel veel sterkte!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi gezegt !
    Veel sterkte in deze moeilijke maand !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Blijft altijd weer even moeilijk als er bepaalde datums opduiken.
    En hier ook altijd wel ergens iets wat me aan mijn ouders doet denken.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een liefdevolle post Trijnie, op deze manier laat je merken dat je nog steeds
    aan je dierbaren denkt, wel heel verdrietig om ieder jaar in januari deze herinnering
    te hebben, ook al vergeet je ze nooit, deze dagen voelen zwaar.
    Mijn schoonvader overleed 6 jaar geleden in deze week, het verdriet komt toch weer boven.
    Ik wens je veel sterkte.

    lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je dat mooi gezegd. Veel sterkte in deze moeilijke maand.

    Lieve groet Gonda

    BeantwoordenVerwijderen